Cơ hội huấn luyện

Chương trình Training & Field Practicum on Logistics and Supply Chain tại Khon Kaen, Thái Lan

Thời gian tập huấn: 08/07-01/08. Chương trình được chia làm 3 giai đoạn.

  • Giai đoạn 1: 12 ngày tập huấn tại Mekong Institute, Khon Kaen, Thái Lan
  • Giai đoạn 2: 9 ngày thực tập tại các công ty
  • Giai đoạn 3: 2 ngày hội thảo báo cáo kết quả chương trình

Địa điểm: Khon Kaen, Thái Lan\

Kinh phí: Đơn vị tổ chức sẽ hỗ trợ toàn bộ chi phí máy bay, ăn ở, chi phí di chuyển , chi phí tham quan, chi phí mua dụng cụ thực hiện dự án trong suốt thời gian tham gia chương trình

Số lượng: 4 giảng viên và 16 sinh viên năm cuối (dành cho tất cả các trường đại học tại TP.HCM)

Hồ sơ cần nộp:

  • Đơn đăng ký (theo mẫu đính kèm)
  • Bản scan passport
  • Thư đề cử (do khoa ký)

Email nộp hồ sơ vui lòng đề tên: Training & Field Practicum_Ho&Ten. File đính kèm hồ sơ vui lòng đề tên: Training & Filed Practicum_Ho&Ten.

Hạn chót: Hạn chót nộp hồ sơ là 29/06/2019

Hồ sơ đăng ký, vui lòng gửi cho cô Nguyễn Thị Nhàn tại địa chỉ email ntnhan@hcmut.edu.vn trước 17h00 ngày 29/06/2019. P.QHĐN sẽ tổng hợp hồ sơ để gửi cho bên phía Thái Lan vào ngày 30/06/2019.

Vui lòng truy cập đường link sau để tìm hiểu thông tin về chương trình và tải đơn đăng ký: http://www.mediafire.com/folder/60ttw9vxlsdkq/6-2019

 

CHƯƠNG TRÌNH NHÂN SỰ TIỀM NĂNG 2019 - CTy Nhựa Duy Tân

Chương Trình Nhân Sự Tiềm Năng là một hành trình thú vị được tổ chức thường niên dành cho các bạn sinh viên ưu tú vừa tốt nghiệp với định hướng được đào tạo và phát triển trở thành các nhà quản lý hoặc chuyên gia trong tương lai. Chúng tôi tin rằng, cùng với nền tảng tốt được tích lũy từ trường đại học, chương trình Nhân Sự Tiềm Năng 2019 sẽ giúp bạn hoàn thiện cũng như nâng cao năng lực nhanh hơn và góp phần xây dựng một sự nghiệp vững chắc tại Duy Tân.

Chúng tôi chào đón các bạn tham gia Chương trình Nhân Sự Tiềm Năng tại Nhựa Duy Tân để có cơ hội trở thành thành viên trong đội ngũ tài năng tại Công ty với tinh thần cầu tiến, nhiệt huyết, tự tin và luôn nuôi dưỡng một tinh thần sáng tạo bền bỉ, kiên trì đem khát vọng Việt Nam vươn cao hơn và xa hơn.

CÁC KHỐI/ PHÒNG TUYỂN CHỌN:

  • Tại TP. HCM: Kỹ Thuật - Nghiên Cứu & Phát Triển - Nhân Sự - Kế Toán - Kinh Doanh
  • Tại Bình Dương: Sản Xuất - Kỹ Thuật - Kinh Doanh

QUYỀN LỢI:

  • Mức thu nhập cạnh tranh dành cho ứng viên ưu tú
  • Cơ hội trải nghiệm thực tế, tích lũy và hoàn thiện năng lực chuyên môn
  • Được hỗ trợ xuyên suốt toàn bộ chương trình từ đội ngũ quản lý cấp cao
  • Gặp gỡ và chia sẻ định kỳ với Tổng Giám Đốc
  • Cơ hội tham quan và học hỏi tại các công ty thành viên trong và ngoài nước
  • Trở thành thành viên của Công ty lớn mạnh và uy tín
  • Phát triển cùng sự lớn mạnh của tổ chức hàng đầu về nhựa, bao bì và khuôn mẫu


YÊU CẦU CÔNG VIỆC

  • Tốt nghiệp Đại học, Thạc Sỹ chuyên ngành Cơ Khí Chế Tạo, Cơ Điện Tử, Kỹ Thuật Hệ Thống Công Nghiệp, Quản Lý Công Nghiệp, Kế Toán, Quản Trị Kinh Doanh, Kinh Doanh Quốc Tế, Kỹ Thuật Hóa Học, Ngoại Thương, Quản Lý Nhân Sự và các chuyên ngành liên quan
  • Đối tượng: Sắp tốt nghiệp hoặc kinh nghiệm làm việc dưới 1 năm.
  • Điểm trung bình: 7.0 trở lên hoặc tương đương.
  • Ngoại ngữ: Tiếng Anh tương đương TOEIC 500 trở lên
  • Kỹ năng trình bày tốt, giải quyết vấn đề, tư duy logic và sáng tạo
  • Có năng lực lãnh đạo tiềm năng
  • Ưu tiên: Ứng viên có các chứng chỉ liên quan đến chuyên ngành ứng tuyển, đạt các giải cao trong các cuộc thi trong và ngoài nước.

HỒ SƠ ỨNG TUYỂN:

  • Lý lịch cá nhân (CV) bằng Tiếng Anh và Tiếng Việt (có hình thẻ)
  • Bảng điểm
  • Mẫu Thông tin ứng viên – NSTN 2019: download tại https://tuyendung.duytan.com 
  • Tiêu đề ứng tuyển: NSTN2019 - "Họ và Tên"
  • Thời hạn ứng tuyển: Trước 31/03/2019

HÀNH TRÌNH TUYỂN CHỌN:

  • 02/01 - 31/03/2019: Sàng lọc hồ sơ
  • 01/04 - 10/04/2019: Kiểm tra năng lực
  • 11/04 - 21/04/2019: Phỏng vấn nhóm
  • 21/04 - 29/04/2019: Phỏng vấn cá nhân
  • 05/2019: Hội nhập

CHI TIẾT LIÊN HỆ:

  • Phòng Tuyển Dụng - CÔNG TY NHỰA DUY TÂN
  • Địa chỉ: 298 Hồ Học Lãm, P. An Lạc, Q. Bình Tân, TP.HCM
  • Điện thoại: (028) 3876 2222 - Ext: 289 - Hotline: 0906 388298
  • Email ứng tuyển: tuyendung@duytan.com
  • Website: https://tuyendung.duytan.com

 

 

Chương trình thực tập hè 2018 tại công ty Datalogic

Datalogic Vietnam LLC-HRA Department

DATALOGIC VIETNAM SUMMER INTERNSHIP PROGRAM 2018 FOR THE UNIVERSITIES

1. Purpose:

  • Help students to understand how produce activities, technology and gain professional experience as well.
  • Introduce & popularize Datalogic VN to students so whereby we can attract the students for hiring right people.

2. Participant:

  • 4th –year students with background in Electrical – Electronics, Mechanical, Mechatronics, Computer Science Engineering/ Information Technology, Financial Accounting, Business Administration, Industrial Management.
  • The students who were received Datalogic Vietnam Scholarship 2018-2018 and the 3rd year student joined the internship program in 2017 is preferred.

3. Internship period:

  • The schedule will be 02 months from June 18th to August 17th, 2018
  • from Monday to Friday (8:00 ~ 16:30) including lunch time: 30 minutes.

4. Internship requirements:

  • Good planning & co-ordination skill, creativity & can work independently, strong problem solving & analytical skill.
  • Has interest in pursuing a career in the related internship assignment.
  • Willing to learn & quick learner
  • High Responsibilities
  • Disciplinary person
  • Creative person
  • Good at English and computer

5. Internship quantity:
Please refer to the proposed intern’s quantity in 2018:

Dept.

Function of Department

 Q'ty

Requirements/Background

 

FC

Support to apply ISO 450001

1

Have basic knowledge about SHE and OHSAS 18001.

Support electrical technician

1

Intermediate Degree in Electronics

 

 

 

FIN

 

Support AP process

 

1

Finance & Accounting Good at excel

Careful

 

Support tax

 

1

Finance & Accounting

Understand tax report and know how to use tax software

 

HR

 

Support recruitment and employee relation activities

 

1

Background in business or liberal arts Good communication in English Active and careful

 

LG

 

Support documentation and prepare customs declaration form

 

1

 

2nd or 3rd year full-time student Careful and diligent

 

 

 

 

 

 

ME

 

Support new product introduction and assembly improvement

 

1

Mechanical Engineering, Automation, Mechatronics Engineering, Machinery Manufacturing engineering or relevant fields (prefer Mechatronics engineering).

Production software maintenance and development

 

1

Computer Science, Information Technology, Electronics Able to write software

 

Process Control Engineering

 

1

Industrial Engineering Analysis skill

 

Electronics Testing Engineering

 

2

 

Electronic Engineering or related degrees

Able to design a basic circuit and debug the test software

6. Internship benefit:

  • Company will provide transportation at the designated stations. In case the company can’t arrange transportation for the trainees, they will get transportation allowance: 300,000vnd/month.
  • Lunch & extra meals for the trainees who work full day.
  • Internship allowance: 150,000 VND/ day/ person. Except for the working time mentioned above, the trainees’ overtime will be applied according to current practice of Labor Code, Company rules & regulations. In there, the trainees will pay PIT, obligatory insurances for the Government.
  • Can participate in Datalogic VN activities and events
  • Will be entitled to have Accident Insurances 24 x 24 during the internship period.
  • Will be provided necessary equipment/tools/stationery based on work requirement.
  • Internship will have a mentor selected between our Senior Engineer and an Administrative responsible person; they can answer about problems during internship and students will have also a mail support if they need.

7. Internship program:

 The training program is designed to equip full skills for student to strengthen their next steps on the career path, detail as following:
Orientation program:

  • The program to give trainees necessary knowledge to join well the Company and the Department where they will make functional practice.

Understand Italian culture and American culture:

  • The programs will be conducted by Italian and American expert who work in Company. Working culture, the life, the typical habit, countries history…will be showed to be able to give Internships a good view about how to work well with Italian and American Colleagues

Soft-skills (Communication, Time Management, Presentation, Integration in the Workplace, Email and Report Writing, How to write CV and prepare before a Interview):

  • These are very important soft skills for young engineers ensure good cooperation with their superiors and peers on the way of joining a working environment and catching up their goals.
  •  The training courses will be conducted by Company experts in this field. Modern training method will be applied that help trainees joining actively to research the content and get the learning objectives.

Functional training program.

  • After getting above basic trainings, students will enter the professional training content. It is designed separately by each department in the Company.
  • Most practice time will be spent for this program. It is on-job-training for Internships. They will be trained about the working procedure as well as practice at workshop to get experience.

Sharing in Coffee Talk

  • Sharing working experiences from Datalogic employees to intern students in a Friday coffee talk (3.30 – 4.00 PM)

Report:

  • Internships are request to submit weekly report to mentor and HR coordinator. It is one of the good ways that help to observe the training effect and ensure the learning processes are smoothly run. Obstacles if any will be removed immediately to be able to give the best result to Internships.

Projects

  • It is the final step of the Internship program. Internship will be required to present what they will have learnt, what will need be improved to help Company be better.
  • A committee including functional experts, mentor, and manager will be examiners and give feedback for the presentation as well as advices to the presenter to help them understand clearer about the topic or any inquiries.

8. Selection process:

Steps

Timing

Description

Collect CV

April 23rd ~ May 24th, 2018

- Send CV to email address: vn.recruitment@datalogic.com

-  Prepare 2 groups of shortlist for interview:

+ Group 1 for CVs collecting from April 23rd to May 17th

+ Group 2 for CVs collecting from May 18th to May 24th (after job fair at UTE on May 23rd)

Screen CV and interview at Datalogic Vietnam

May 18th ~ June 01st , 2018

- Group1 will be interviewed on May 18th, 21th and 22th

- Group2 will be interviewed from May 29th to June 01st

Inform the result

June 08th ~ June 12th, 2018

Contact selected internship students by phone, email and post results on University’s notice board.

Confirm and update training plan

June 11th ~ June 13th, 2018

Confirm with Supervisors/Team Leaders and prepare office desks, computer, ...

 

9. Contact information

  • For further inquiries, please contact with Human Resource & Administration Department:
  • Ms. Thao Nguyen – HR Officer at 08-3730 8481 ext. 841009 or email vn.recruitment@datalogic.com

 

   

CAREER OPPORTUNITY WITH DECATHLON VIETNAM CO. LTD.

Coteccons Bld - 3rd Floor, 232 Dien Bien Phu Str, Ward 17, Binh Thanh Dist, HCMC, Vietnam
Tel: (+84) 08 35 122 472 Fax: +84 8 35 122 590 Website:
www.jobs.decathlon.vn

JOB TITLE: CONTINUOUS IMPROVEMENT PRODUCTION LEADER

Purpose:

  • Better and better! You improve the current process using different problem solving tools and methodologies of LEAN
  • Aim for the best! You aim for operational excellence and look for improvement opportunities, to reduce costs and ensure long-term competitiveness and attractiveness.
  • Be the change! With an understanding of the textile manufacturing process, you will conduct the change for continuous improvement. Beyond tools and methodology, you will focus on impelling a different way at looking at the supplier’s business and activity.

Your missions are to:

  • Optimize. Ensure the factory capacity optimization (people/product/equipment/flow/etc.)
  • Lead. To set direction and lead the way to breakthrough/ continuous improvement mindset
  • Spearhead cost-saving initiatives
  • Conduct work studies for process improvement.
  • Coordinate continuous improvement activities in the factory
  • Demonstrate skills in the implementation of the principles, practices, and mindset of LEAN manufacturing for maximum cost and waste reduction.
  • Support production teams on the continuous improvement projects implementation and follow up.

Your Profile:

  • A bachelor’s degree in Industrial Engineering or Manufacturing Engineering
  • Knowledge of quality tools
  • Project Management skills
  • Engineering experience recognized in the manufacturing sector
  • Ability to propose new solutions and to innovate in a “Continuous Improvement Approach”
  • Good knowledge of MS Excel is a plus.
  • Strong organizational skills and planning skills along with the ability to multi-task.
  • Strong critical thinking & problem solving ability.
  • Good communication, moderation and organization skills.
  • Fluent in English with excellent communication skills (written and spoken).

Who you are:

  • You love sports – you are someone who needs to practice sports to blossom in life!
  • You are a decision-maker
  • You are responsible
  • You are a fast learner and adapt quickly
  • You are patient
  • You have teaching abilities
  • You communicate well and in a convincing way
  • You are challenge oriented
  • You are proactive.

Here at Decathlon, we are like family. Come join us and be a part of our family! Just be yourself and let your personality shine through.

We look forward to hearing from you and getting to know you

DECATHLON VIETNAM

Welcome to Decathlon - a network of innovative retail chains and brands providing enjoyment for all sport people. ( www.jobs.decathlon.vn )

Decathlon brings together two different activities:

  • Design and production of sporting goods
  • Direct retail to customers

Created in 1976 near Lille in northern France, Decathlon is now present in 25 countries, with 70,000 employees of 60 nationalities. Decathlon Vietnam Co.Ltd was settled in Vietnam since 1995 with offices in Ho Chi Minh City and Hanoi. Our staff work closely everyday with international customers and suppliers from all over Vietnam and neighbor countries to develop, industrialize and supply sporting products.

OUR COMMITMENT AS AN EMPLOYER

Decathlon Vietnam is committed to training its employees and developing their skills. Our managers work closely with their teams, encouraging them to make decisions and take on responsibilities. Today, more than ever before, our policy of promoting from within is a major priority. There are 350 different jobs within the group for job rotation opportunities and we conduct 500,000 hours of training every year.

"Satisfied employees" is an intention that runs through all of our human resources policies. After all, we will only make our customers happy if we are happy ourselves. Decathlon Vietnam is looking for potential candidates to join and support our business growth in the coming years.

Your application (CV and cover letter in English), please send to: recruit.vietnam@decathlon.com; with the subject: Continuous Improvement Production Leader + your full name

For more detail, please visit us at:

 
Download this file (DiCentral - Cong van nhan thuc tap sinh 2015.pdf)

Tuyển thực tập sinh - Công ty TNHH DiCentral Việt Nam

NHẬN THỰC TẬP SINH NĂM 2015

- Số lượng: 04 người (full-time) cho vị trí tập sự để trở thành chuyên viên tư vấn triển khai Microsoft Dynamics ERP.

- Yêu cầu chung:

o Sinh viên thuộc hệ đại học hoặc cao học khoa Quản lý công nghiệp, trường Đại học Bách Khoa
o Đọc viết và giao tiếp tốt tiếng Anh
o Có định hướng nghề nghiệp sau này làm chuyên viên tư vấn Quản lý sản xuất, Quản lý kho vận, chuỗi cung ứng hay Quản lý tài chính
o Có kiến thức chuyên sâu về tài chính sẽ là một lợi thế

Mọi chi tiết xin vui lòng liên hệ/hoặc CV xin gửi về địa chỉ sau:
o Người liên hệ: Ms. Sương Trần
o Điện thoại: +84 8 3547 3000 (ext: 2001)
o Di động: 0122 913 9737
o Email: suongtran@dicentral.com

   

HNKH 2019

 

Tìm kiếm

DÀNH CHO CÁN BỘ

Lượt truy cập

mod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_counter
Hiện có 29 khách Trực tuyến